2009. április 8., szerda

35. Elfekvő

-
-
Gyakorlatilag vak volt és süket. Nem tudott gondoskodni magáról. Nem is akart gondoskodni magáról. Anyám hetente két-három alkalommal bement hozzá az elfekvőbe.
Ritkán én is elkísértem. Segítettem neki, vagy csak úgy. Nem tudom, hogy mit jelent a csak úgy, de tény, hogy olykor elkísértem. Talán az elmúlás iránt érzett iszonyat kényszerített?
Legalább húszan feküdtek a teremben. Csupa öreg, gyenge, magatehetetlen ember. Bűz volt. Mindentől és mindenkitől undorodtam.
Ott feküdtek a sorsukat bevégzett emberek. Akikre már nem várt semmi az életben. Akik már nem vártak semmit az élettől, csak azt, hogy véget érjen.
Anyám természetes módon szervezte az életét, mintha még lett volna élete. A jövő héten sült húst hozok neked. Céklával. Van még elem a zsebrádiódba?
-
-

Nincsenek megjegyzések: