2009. január 28., szerda

24. A penge

-
-
Nagyanyám halála megrázta a családot. Néhány nappal később, amikor újra indult az élet, anyám átment takarítani.
Már nem emlékszem hogyan, miért, de én is vele mentem. Néztem a kádat, aminek alján tócsába gyűlt a véres víz.
Anyám kifertőtlenített, és felmosta a fürdő padlóját. A mentősök először a padlóra emelték ki nagyanyám vizes-véres testét.
Amikor anyám végzett, bement a szobába elszívni egy cigarettát. Én álltam a fürdőben, és megpróbáltam elképzelni nagyanyám testét a linóleumon. Azon tűnődtem, vajon volt-e rajta ruha?
Aztán összeszedtem minden bátorságomat, és a kád széléről felemeltem a pengét. Nem tudom, anyám miért hagyta ott. Nem volt érzelgős, sem különösebben ijedős. A penge, mégis ott maradt.
Fogtam, kivittem a konyhába, és bedobtam a szemétbe, az üres Andaxinos dobozok és a kiürült Uniqum-os üveg mellé.
-
-

Nincsenek megjegyzések: